11 Σεπ 2013


Η Φιλοσοφία του γονιού
Μεγάλη σημασία για όλους μέσα στην οικογένεια έχει ο γονιός να αναπτύξει τη φιλοσοφία του αποτελεσματικού γονιού. Αυτό θα τον βοηθήσει στις καθημερινές του σχέσεις όχι μόνο με τα παιδιά του αλλά και με όλους τους ανθρώπους που βρίσκονται στο περιβάλλον του. Αυτό το στόχο έχει η συμβουλευτική γονέων που απευθύνεται σε όλους τους γονείς που τα παιδιά τους αντιμετωπίζουν ή δεν αντιμετωπίζουν δυσκολίες.
 Αυτή η φιλοσοφία πρέπει να πλεχτεί γύρω από τα παρακάτω.
·        Να χαιρόμαστε τα παιδιά μας τώρα.
Να απολαμβάνουμε την παρουσία τους, να τα αγαπάμε για αυτό που είναι και να τα κάνουμε να αισθάνονται ξεχωριστά.
·        Να αποδεχόμαστε την ατομικότητά τους.
Να σεβόμαστε τα ταλέντα τους, τα συναισθήματά τους, τα όνειρα τους, τους στόχους τους, το χώρο τους, τα προβλήματά τους και τις αγωνίες τους.
·        Να διαχωρίζουμε τα συναισθήματα από την συμπεριφορά
Η συμπεριφορά πρέπει να έχει όρια και να είναι σεβαστά. Τα συναισθήματα είναι όλα αποδεκτά.
·        Να είμαστε σύμμαχοι και όχι κριτές.
Η αρχή κανείς δεν είναι τέλειος πρέπει να την εφαρμόζουμε και στα παιδιά μας. Κάθε λάθος τους πρέπει να είναι αποδεκτό. Πρέπει να έχουμε πάντα στο μυαλό μας το αναπτυξιακό επίπεδο των παιδιών μας  και να προσαρμόζουμε σε αυτό τις προσδοκίες μας.
·        Να εμπιστευόμαστε τις ικανότητες που έχουν τα παιδιά μας να δημιουργούν λύσεις.
Όταν αντιμετωπίζουν προβλήματα να είμαστε δίπλα τους ως σύμβουλοι και υποστηρικτές και όχι αφεντικά. Ακούμε προσεχτικά όσα μας λένε και τα βοηθάμε να ανακαλύψουν και να σταθμίσουν εναλλακτικές λύσεις και συνέπειες.
·        Να ασκούμε πειθαρχία με αίσθηση δικαίου.
Χρησιμοποιούμε λογικούς κανόνες, πραγματοποιήσιμους και σαφείς. Πρέπει να αποφεύγουμε τη σωματική τιμωρία.
·        Να είμαστε ευέλικτοι και συμβιβαστικοί.
Δίνουμε χρόνο στον εαυτό μας για να σκεφτούμε ήρεμα. Δεν προβάλουμε στα παιδιά τα δικά μας προβλήματα ή συναισθήματα. Φροντίζουμε να μην έχουμε υπερβολικές αντιδράσεις αλλά να αντιδρούμε όσο γίνεται πιο ήρεμα. 

 Γιάννης Κοσμόπουλος

Βιβλιογραφία
Ζάχος Γ, (2004),  Εργασία με Γονείς. Στο: Μαθησιακές Δυσκολίες –Δυσλεξία. ΑθήναΕιδική Έκδοση σημειώσεων του Κέντρου Ψυχολογικών Μελετών.
Κοσμόπουλος, Ι., (επιμ.), (2011). Η Ειδική Αγωγή Αφετηρία Εξελίξεων στην Επιστήμη και στην Πράξη. Πρακτικά συνεδρίου, τ. Δ΄. Αθήνα: Εκδόσεις Γρηγόρη. 
Παππά Β., (2004), Εκπαίδευση και συμβουλευτική γονέων με παιδιά με ειδικές ανάγκες στα πλαίσια σχολών γονέων. από www.specialeducation.gr
Παππά Β., (2004), Η εκπαίδευση της οικογένειας στο χώρο του σχολείου εμπειρίες από τις σχολές γονέων.  από www.specialeducation.gr
Τομαράς, Ν., (2008). Μαθησιακές Δυσκολίες. Ισότιμες Ευκαιρίες στην Εκπαίδευση. Αθήνα: Πατάκης
Gordon, Thomas (1994). Ο αποτελεσματικός γονέας. Αθήνα: Ευρωσπουδή.

Herbert, M. (1998) Ψυχολογική φροντίδα του Παιδιού και της οικογένειάς του. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αφήστε το σχόλιο σας ή οποιαδήποτε απορία ή ερώτηση και πρότασεις για βελτίωση. Θα σας απαντήσουμε το συντομότερο δυνατόν.
Ευχαριστούμε
How Special... Team