9 Φεβ 2012

Tips για αποτελεσματικότερη διδασκαλία σε παιδιά με ΔΕΠ-Υ


  • Τοποθετήστε το μαθητή κοντά στην έδρα, ώστε να έχετε καλύτερη επαφή. 
  • Φροντίστε να βρίσκεται μακριά από το διάδρομο ή τα παράθυρα, ώστε να μην αποσπάται από θορύβους και ομιλίες. 
  • Βάλτε δίπλα του έναν ήσυχο και καλό μαθητή και όχι το "πειραχτήρι" της τάξης.
  • Σπάστε τα μεγάλα ζητούμενα σε μικρότερα. Τεμαχίστε δηλαδή τις εργασίες σε μέρη που θα μπορεί να θυμηθεί και να επεξεργαστεί. 
  • Φροντίστε να μετακινείστε στο χώρο, πηγαίνοντας συχνά προς το μέρος του, παρέχοντάς του κάποια βοήθεια ή επιβράβευση την ώρα που δουλεύει πάνω σε κάποια εργασία. 
  • Χρησιμοποιήστε ομαδοσυνεργατική μέθοδο για κάποιες εργασίες. Η συνεργασία με τους συμμαθητές του θα του φανεί πιο ενδιφέρουσα από την ατομική δουλειά και θα τον δεσμεύσει στο να την ολοκληρώσει σωστά και στην ώρα της.
  • Δώστε του συγκεκριμένο χρόνο για κάθε εργασία, υπενθυμίζοντάς του κατά διαστήματα πόσο χρόνο έχει. Έτσι δεν θ αφήνει τα λεπτά να περνούν άσκοπα "χαζεύοντας". 
  • Αφού ολοκληρώσετε τις οδηγίες για μια άσκηση, ζητήστε από το παιδί να επαναλάβει την άσκηση δυνατά, "για να την καταλάβουν όλοι". Ουσιαστικά, έτσι θα την καταλάβει καλύτερα ο ίδιος.
  • Χρησιμοποιήστε χρωματιστή κιμωλία για τα κύρια σημεία των όσων γράφετε στον πίνακα.
  • Ρυθμίστε τον τόνο της φωνής σας έτσι ώστε να δίδεται έμφαση στα σημεία που απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή.
  • Σιγουρευτείτε ότι το παιδί με ΔΕΠ-Υ έχει βλεμματική επαφή μαζί σας. Διατηρήστε την κοιτώντας  το συχνά, τονίζοντας στο ύφος σας ότι λέτε κάτι σημαντικό.
  • Χρησιμοποιήστε οπτικοακουστικά μέσα και παιχνίδια ρόλων. Η εμπειρική μάθηση είναι πολύ πιο αποδοτική στα παιδιά με ΔΕΠ-Υ. 
  • Δεσμεύστε το παιδί να συμμετέχει, κάνοντάς του συχνά, απλές, σύντομες ερωτήσεις. Το να συμμετέχει, θα του κρατήσει την προσοχή και θα του τονώσει την αυτοπεποίθηση.
  • Φροντίστε στο θρανίο του να έχει τα απολύτως απαραίτητα. Ακόμα και ένας αχρείαστος χάρακας μπορεί ν' αποτελέσει λόγο διάσπασης.
  • Για να μην ξεχνάει τί έμαθε στη διάρκεια της μέρας και τί έχει να διαβάσει, δημιουργήστε ένα σύστημα με 2 λίστες από "τα πράγματα που έκανε" και "τί έχει για το σπίτι". Με αυτό τον τρόπο θα έχει πάντα ένα σημείο αναφοράς σε περίπτωση που ξεχνάει τις εργασίες του.

Παπαδοπούλου Αλεξάνδρα Φιλόλογος - Ειδική Παιδαγωγός

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αφήστε το σχόλιο σας ή οποιαδήποτε απορία ή ερώτηση και πρότασεις για βελτίωση. Θα σας απαντήσουμε το συντομότερο δυνατόν.
Ευχαριστούμε
How Special... Team