8 Δεκ 2011

Τί πρέπει να γνωρίζουν γονείς και εκπαιδευτικοί για τη Διαταραχή ελλειματικής προσοχής-Υπερκινητικότητα


Σημάδια ΔΕΠ-Υ

Κριτήρια Αμερικάνικης Ψυχιατρικής Εταιρείας DSM IV

1) Αποτυγχάνει να επικεντρώσει την  προσοχή σε λεπτομέρειες ή κάνει λάθη            
    απροσεξίας στις σχολικές εργασίες, τη δουλειά  ή άλλες  δραστηριότητες.

2) Δυσκολεύεται να διατηρήσει την προσοχή σε δουλειές ή δραστηριότητες
    παιχνιδιού.

3) Φαίνεται να μην ακούει όταν του απευθύνεται ο λόγος.

4) Δεν ακολουθεί μέχρι τέλους οδηγίες και αποτυγχάνει να διεκπεραιώσει
    σχολικές εργασίες, δουλειές που του ανατίθενται ή καθήκοντα στο χώρο
    εργασίας (χωρίς να οφείλεται σε εναντιωματική συμπεριφορά ή αποτυχία
    κατανόησης των οδηγιών)

5) Δυσκολεύεται να οργανώσει δουλειές και δραστηριότητες.

6) Αποφεύγει, αποστρέφεται ή είναι απρόθυμος-η να εμπλακεί σε δουλειές που
     απαιτούν αδιάπτωτη πνευματική προσπάθεια (όπως σχολική εργασία ή   
     προπαρασκευή των μαθημάτων στο σπίτι).

7) Χάνει αντικείμενα απαραίτητα για δουλειές ή δραστηριότητες, (π.χ παιχνίδια,    
    σχολικές εργασίες που έχουν δοθεί  για το σπίτι, μολύβια, βιβλία ή εργαλεία).

8)  Η προσοχή διασπάται εύκολα από εξωτερικά ερεθίσματα.

9)  Ξεχνά καθημερινές δραστηριότητες.

10) Κινεί τα χέρια ή τα πόδια ή στριφογυρίζει στη θέση του.

11) Τρέχει εδώ κι εκεί και σκαρφαλώνει με τρόπο υπερβολικό σε περιστάσεις, οι
       οποίες δεν προσφέρονται για ανάλογες δραστηριότητες.

12) Συχνά δυσκολεύεται να παίζει ή να συμμετέχει σε δραστηριότητες ελεύθερου
      χρόνου ήσυχα.

13)  Συχνά είναι διαρκώς σε κίνηση και  συχνά ενεργεί σαν να «κινείται με  
       μηχανή».

14)  Συχνά ομιλεί υπερβολικά.

15)  Απαντά απερίσκεπτα πριν ολοκληρωθεί η ερώτηση.

16)  Δυσκολεύεται να περιμένει τη σειρά του/της.

17)  Διακόπτει ή ενοχλεί με την παρουσία του/της.

Παπαδοπούλου Αλεξάνδρα Φιλόλογος - Ειδική Παιδαγωγός

1 σχόλιο:

Αφήστε το σχόλιο σας ή οποιαδήποτε απορία ή ερώτηση και πρότασεις για βελτίωση. Θα σας απαντήσουμε το συντομότερο δυνατόν.
Ευχαριστούμε
How Special... Team